NABOR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY KIEROWNIK GMINNEGO OSRODKA POMOCY SPOLECZNEJ W NURZE OGLASZA NABOR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY
NABOR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY
KIEROWNIK GMINNEGO OSRODKA POMOCY SPOLECZNEJ W NURZE OGLASZA NABOR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY
Forma zatrudnienia: umowa - zlecenie
Przewidywany termin realizacji umowy: do 31 grudnia 2024r.
I. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, kt6ra:
1. Posiada obywatelstwo polskie.
2. Posiada wyksztalcenie:
a) wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
lub
b) wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia okresłony na podstawie art. 12 ust. 3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
( t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1426.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub
c) średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
3. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
5. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
7. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
II. Wymagania dodatkowe:
1. Doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku.
2. Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.
3. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy.
4. Komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność.
5. Umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną.
6. Prawo jazdy kat. ,,B" i posiadanie własnego środka transportu.
7. Znajomość przepis6w ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych akt6w normatywnych związanych z pomocą społeczną.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Asystent rodziny prowadzi pracy z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodziny między godziną 8 - 21.
2. Do zadań asystenta rodziny należy w szczeg6lnosci:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) opracowanie, we wsp6lpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, kt6ry jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym
w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problem6w psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problem6w wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie czlonk6w rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczeg6lnosci poprzez udział w zajęciach psycho-edukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodzic6w i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pól roku, monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
16) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem"
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) wsp6lpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową.
IV. Informacje dodatkowe:
1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o świadczenie usług umowy - zlecenia na terenie gminy Nur;
2. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiqzk6w pracownika socjalnego, na terenie gminy, w kt6rej praca ta jest prowadzona;
3. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowanie z zakresu świadczeń realizowanych przez gminy.
V. Wymagane dokumenty:
1. Życiorys - curriculum vitae.
2. List motywacyjny.
3. Kwestionariusz osobowy.
4. Kopie dokument6w poswiadczaj4cych wyksztalcenie i posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy).
5. Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zaklad6w pracy.
6. Zaświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny.
7. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
8. Oświadczenie, ze kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
9. Oświadczenie, ze kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona.
10. Oświadczenie, ze kandydat wypełnia obowi4zek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowi4zek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
11. W przypadku zawarcia umowy- zlecenia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wgl4du pracodawcy oryginały ww. dokument6w.
12. Oświadczenie dotycz4ce zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji.
W miejscu poprzedzaj4cym daty upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepis6w rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
VI. Termin i sposób składania ofert:
1. Dokumenty (w zamkniętej kopercie z dopiskiem ,,NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY" należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurze, ul. Drohiczyńska 2 pokój nr 4, a także pocztą tradycyjną- papierową na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nurze ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, w terminie do dnia 12 stycznia 2024 roku, do godz. 15.30.
2. Kandydaci spelniaj4cy wymagania zostan4 powiadomieni o dalszych czynnościach związanych z rekrutacją 4.
3. Informacja o wynikach naboru budzić umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Nurze .
4. Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurze. Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 86 2774118 od poniedziałku do pi4tku w godz. 7.30-15.30.
Nur, dnia 29.12.2023r.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!